Saturday, April 17, 2010

Catatan perjalanan yg bermakna ke hulu selangor

oleh peedee utama :

salam semua,kira nya lama juga aku tak menulis kan,maklum lah amat sibuk gan kerja2 yg patut dibuat.Aku mula2 malas nak pergi hulu selangor nie bkan apa,kerja amat mbataskan aku nak bejalan2 nie.

semangat nak melawan tak leh nak cakap dalam hati nie,aku pun call komeng n angah ajak diorang gie,apa lg diorg pun mmg tunggu jer..

jam 11mlm tadi dalam ujan yg lebat kita org pun mula kan perjalanan ke hulu selangor
,aku pun mmg tak pernah sampai kat sini,nak tepun sape pun aku tak tahu ,kita org main redah jer..

sampai jer pas tol rawang,jpj dah tunggu,mcm2 gak dia org tanya bla222222 malas aku layan.. komeng jer yg banyak jawab..

aku ckap gan komeng mana nak arah nie,tadi budak tol kata terud jer gie pekan kkb pas pekan rawang terus jer,puas aku bayang kan baje jauh lah agak nya,nampak petrol pam petronas ramai org kat situ,komeng ckap,bang gie lah tanya nie dah malam nie kita bkan tahu sgt...

aku pun tanya gan satu brader nie bawa van,kat mana dewan yg nak umum calon prk tu bang..aku tanya kat brader tu...

nak buat apa gie sana.jem kat situ teruk sgt...

saje nak jalan nak tengok meriah ke tak....

hai prk pun ada meriah ke tak ker...

aku pun sengih jer..jawab jer lah banyak tanya lak.tahu ker tak.....

aku tengok dalam ven tu byak barang macam komputer jer...penuh satu van..

ikut lah abang,saya pun nak kesana nak antar barang kat maktab polis [ad tu abang tunuk kan tempant nya,tapi van nie pelahan..

tak apa lah bang kkami pun bawa pelahan gak..

dari mana nie?

kami dari pd lah bang,saje nak jalan2 uyk meriahkan jer..

bt apa nak buang masa..jauh2 dtg..

ala bang..kami nie dekat sgt..sekarang nie satu semenanjung rakyat tengah memandu ke hulu selangor nie,beribu2 dtg tanpa diberi duit utk menunjuk kan sokongan pada rakyat hulu selangor..

entah lah abang pun tak paham lah....

aku pun sengih jer sambil jeling2,dalam van brader nampak pas penjawat awan...
staff bikit aman rupanya pasanlah menceceh jer............

k lah ikut abang ehhh...
wkakakakak komeng gelak bosar.....

cakap bawa pelahan...kelentong punya polis laju nak mampus,dah lah kete banyak
kejar punya kejar..roadblock lg banyak yg kena tahan,aku betul2 belakang van brader tu.ada yg kena pusing,ada gak yg kena tahan mcm2 polis tgk..

van brader tu berhenti,polid yg tahan tu aku tgk senyum jer kat brader tu.angkat tangan jer terus jalan..

ala mak meng apa nak cakap ahhh....

nak pergi mana en?

nak nantar barang gan van depan tu...

ok jalan...wakakakaka

komeng dan angah gelak bosar...
apa aku ckap nie....

jahanam lah janji lepas..
sampai kat maktap polis tu,brader behenti tepi jalan dambil lambai kat kete aku,
ok,abang sampai kat dini jer tau,kau trus bla bla2 k lah terima kasih bang...

jalan punya jalan gan kete yg banyak dan slow sgt traffik kami pun sampai kat mesjid dalam pekan kkb. tak apa lah bang saje nak jalan2

No comments: