Wednesday, October 7, 2009

Live dari Bagan Pinang : Pemuda PAS dipukul. Program Pakatan di tempat awam tidak dibenarkan oleh Umno.


Disini lah tempat dimana kejadian seorang pemuda pas di pukul di taman datuk abd samad dlam upu kg bagan pinang...kelihatan ahli parlimen datu kamarudin baru sampai ditempat kejadian....




YB Zailah pun berasa hairan dan terperanjat melihat apa yg belaku.YB baru sampai ketika itu.


Tempat kejadian mula dipenuhi oleh pemuda Umno dan Pas.


Yang ni pulak batang bendera Pas,samada telah di bakar atau di buang aku pun tak pasti.Tapi Pemuda Pas kata diaorang tengah pasang kkemah dan bendera untuk program Dato' Harun Din.


Pemuda Umno dah ramai datang.


Habis semua kerusi disepah-sepah kan oleh pemuda Umno,tgklah bendera pas kat bawah tu.



Perbincangan di adakan antara pemimpin Pas dan Umno,tapi tahulah Umno nie kan susah nak
cito.

Khemah program untuk Pakatan sedang dibuka oleh pemuda Umno.


Ramai pemimpin PAS ada ketika itu tapi mengambil jalan yg tidak mahu mengeruh kan lagi keadaan.Nanti sambung balik yer den nak solat jap.

4 comments:

PutraMerang said...

Saya sebagai pengundi di bagan pinang yang secara kebetulan berada di tempat kejadian dan berikut adalah kata hati saya.
1. Laungan yang PAS adalah anjing DAP, yang banyak dihamburkan oleh pemuda2 Umno yang saya benar2 saya kenal, yang kerja tetap pun tak ada, mahu orang melayu terus bodoh seperti mereka. Mereka tidak sedar bahawa golongan berpendidikan dan profesional melayu telah menolak Umno yang terpalit dengan pelbagai isu rasuah dan penyelewengan. Orang melayu yang menyokong Umno tidak lain dan tidak bukan hanyalah golongan yang tidak berinformasi dan berkepentingan diri.
2. Kebongkakan pemuda2 Umno ini memalukan orang melayu. Saya sendiri terasa malu dengan kebongkakan mereka, seolah undang2 di negeri sembilan ini lain daripada undang2 ditempat lain. Mereka terjerit jerit seolah orang2 PAS ini komunis yang mesti dibunuh. Kebencian mereka pada orang PAS melebihi sifat kebencian yang saya dapat bayangkan. Saya terfikir mengapa mereka tidak seganas ini apabila orang MCA memperkudakan pemimpin mereka untuk mendapatkan sebahangian besar hak orang2 melayu di negara kita ini. Mungkin kerana PAS itu juga parti orang melayu. Dan mereka hanya mahu Umno dikenali sebagai pejuang melayu, tidak PAS. Bangsa melayu yang didokong oleh Umno, sebahagian besarnya golongan tidak berpendikikan tinggi, selain pemimpin yang cerdik sikit untuk melahap harta negara demi kerana masih ada penyokong2 yang buta ilmu, pasti menghancurkan bangsa melayu yang saya cintai ini.
3. Saya dan keluarga saya pasti akan mengundi PAS pada hari Ahad ini.
4. Saya dan keluarga saya pasti akan bekerja lebih kuat ukut memenangkan PAS pada hari Ahad ini.
5. Saya dan keluarga saya akan pasti bersama PAS selamanya. Melayu pasti bangun bersama PAS.
6. Hormat saya pada orang2 yang menyokong Umno ini, hingga sanggup mencederakan penyokong parti lain, hilang sama sekali. Biar mereka mampus dengan kejahilan mereka.
7. Doa saya agar PAS menang dalam PRK ini, dan mengambil alih negeri sembilan seberapa segera. Biar Pakatan Rakyat bongkar kejahatan dan kedurjanaan Umno terhadap orang Umno di negeri sembilan ini.
8. Salam istiqamah pada anak2 muda yang berjuang untuk memartabatkan melayu bersama parti yang bertunjangkan islam. Pastikan anda semua bersikap manusia. Biar lah pemuda2 Umno itu dengan sifat kebinatangan mereka. Sekolah tak setinggi mana pun kebanyakan mereka itu.
9. Moga allah memberi kemenangan pada Islam.

peedee utama said...

PUTRA MERANG TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN SAUDARA,MENITIS AIR MATA SAYA MEMBACA KOMEN SAUDARA TAKBIR..........

ali said...
This comment has been removed by the author.
ali said...

putra merang, kami dibaganutama ingin bertemu kanda dibagan.nanti boleh belanja kami makan.hehehe.almaklumlah kojo bawah paneh.hihihi