Tuesday, October 13, 2009

Merayau-rayau Di Dun Bagan Pinang Selepas Kemenangan Umno Bn....

Salam sejahtera semua..
 betemu kita kembali selepas selesai prk bagan pinang,banyak komen2 yg aku baca dalam blog pr mahu pun sebalik nya..ada yg bagus,ada yg komen membina dan macam2 lg isu dan masalah telah nampak setelah selesai prk ini.

semalam dan ari nie,aku dok rayau satu kampung jumpa org umno,org pas,org atas pagar dan budak2 muda.macam2 komen aku dapat ada yang pro ada yang kontra,banyak yg perlu aku nak urai kan dan perlu aku pikir kembali untuk renungan kita bersama mahu pun pemimpin pakatan..

nanti kan masa yg sesuai untuk aku menulis sedikit coretan yg tak seberapa lg pun aku nie bukan lah seorang penulis tapi datang dari nya hati yg ingin melihat islam dijulang di malaysia ini...

walau macam mana pun pada depavali nie warga india di tiga estet dalam dun bagan pinang pasti gembira dengan angpau yang mereka dapat tapi melayu di kg bagan pinang dan kg sirusa dapat apa ehhh....

3 comments:

ummu asiah said...

pd utama,

satu usaha yang bagus..kalau akak dok dekat2 area sana nak juga usahakan yg sama...tengoklah...ada peluang dan masa nak juga ke kawasan2 yg pernah kami sentuh lbh2 lagi di kawasan estet bradwall.

kongsilah sebaiknya...untuk kebaikan bersama.

itu yg patut dilakukan..bukan kita cari mereka hanya di waktu beberapa hari PRK dijalankan..

Teruskan usaha!!!

ps...yg menulis kat sini bukannya kenal antara satu sama lain secara nyata pun..hanya kenal melalui penulisan sahaja...

Khun Pana aka johanssm said...

Harus ingat ini ialah masaalah PR dan bukan nya pas sahaja.
Selesaikan semua problem dengan cepat dan chemat.harus segara settle.
Sebab Dah banyak tuduhan dibuat tehadap Pas.Terutama yang di Selangor dan kedah.

Sebab kita tak tahu mana mana adun dan mp yang akan mati lagi atau letak jawatan.

Anonymous said...

ALEEE said "Sesi mengumpat untuk Pakatan Rakyat akan bermula. Kepada sahabat-sahabat yang mahu MENGUMPAT bersama boleh tambah pahala mengumpat itu diruangan komen dan shoutmix".

Cukup-cukup le ALEEE, aku rasa kau ni tk cukup didikan agama sehingga sanggup mengajak orang lain 'MENGUMPAT' demi untuk kepuasan peribadi kau.

- Bilal PD Utama