Wednesday, October 7, 2009

Live dari Bagan Pinang : Umno berkempen dalam Kem di Institut Jentera & Elektrik Tentera Darat (IJRD),Kem Kg Sawah. Panas !!!

Inilah program yang di adakan di padang jalan batu 4 ,pada malamnya penganjur cuba nak gunakan kawasan dalam kem tapi dibantah oleh komamden kem tersebut,puas mereka bertekak dan peganjur mengalihkan program tersebut di sebelah padang kem tersebut di dalam kawasan Sekolah Rendah Sirusa

Tapi pada sebelah paginya telah dialihkan di kawasan padang tesebut,aku diberitahu oleh spy aku dalam kem,biasanya padang tersebut adalah untuk latihan ragbi dan bolasepak oleh pasukan tentera kem tersebut,padangnya cukup terjaga dan kenderaan tentera pun tak pernah diletakkan diatas padang tersebut

Punyalah jaga padang tersebut oleh tentera kem tersebut,tapi pihak penganjur atas arahan BN untuk kempen PRK abis dirogolnya arahan komanden kem tersebut,macam ni ke najib nak istiharkan Port Dickson sebagai bandar tentera tapi tak ada perasaan hormat pada tentera.


Inilah lori-lori yang dibawa diatas padang tersebut,punyalah tak hormat kawasan tentera.


Tengok khemah ditengah-tengah padang kem tersebut.Betul-betul nak jaga hati pemimpin BN.


Umno Bn memang tedesak betul masa kempen ni,macam-macam telah ditabur di bagan pinang ni. Pesta aidilfitri tak abis2 lagi,segala kementeriaan dan jabatan kerajaan digunakan sepenuh nya.Mana pergi SPR?

SPR betul-betul telah di lacur oleh Umno BN.Tidak ada apa-apa tindakan di ambil oleh spr terhadap umno bn,terang2 kesalahan tersebut tetapi sebalik nya kempen Pakatan Rakyat telah dikacau secukupnya, ada saje kesalahan.

Esok tentera dah mula megundi,tapi aku rasa tentera akan buat kejutan pada prk kali nie.Pasal cite dalam tentera semua aku dapat dari pihak dalam juga,ramai yg megeluh,hari tu zahid hamidi datang PD jumpa tentera kat kem kg. sawah siap naik helikopter .

Lepas tu siap beri duit raya rm5000 kat tiap2 unit kat dalam kem PD,lepas tu bagi rm100k untuk naik taraf surau kat dalam kem tersebut.Ada kem komanden di sebuah kem PD berkata kenape sekarang nak beri untuk surau ni,padahal sudah lama kita minta .


2 comments:

Anonymous said...

Read Zorro unmasked.
"As I was writing this posting, I received a call from Port Dickson to confirm that the people who attend the recent function where PM Najib had announce the renaming of Port Dickson as the Army Town had received an envelope containing cash worth RM300. How fortunate are these people to be receiving such largesse from our generous PM, and if only I knew, I wouldn't mind lining up among the mass to receive the cash that is more than sufficient to pay off my petrol expenses."....Brigadier General (Rtd) Datuk Muhammad Arshad Raji wrote.

Anak Perelih said...

Bila padang ni yang dijaga oleh askar telah dirogol sebegitu.. askar akan tunjuk protes...

petang Selasa lepas zahid hamidi datang jamuan raya di PUSASDA/IPDA...